Thursday, December 16, 2010

Aku Rindu Sayang Kamu

Dalam beberapa hari ini kehidupan aku dibelenggu dengan pelbagai masalah yang mendatang tidak kira dari segi fizikal atau mental . Masalah ini merupakan salah satu fenomena semulajadi yang dihadapi oleh setiap khalifah di muka bumi ini . Namun yang membezakannya adalah cara mereka mengatasi atau menyelesaikan masalah itu . Berbalik kepada masalah yang menjadi racun kepada kehidupan aku . Aku sentiasa di push untuk melakukan sesuatu yang aku tidak suka . Bayangkan betapa sukarnya kita hendak menempuh sesuatu yang kita enggan buat . Namun begitu aku tidak pernah membantah masalah yang mendatang sebaliknya aku makan masalah tersebut hidup-hidup dan semaikan di dalam kotak hati aku . Masa dan berfikir merupakan tulang belakang utama dalam menyelesaikan sesuatu masalah .Aku hanya stress dan aku tidak berniat untuk menempiaskan masalah yang aku hadapi kepada si dia . Dalam waktu seminggu ini adalah merupakan minggu gelap bagi aku dengan si dia . Dimana aku seringkali bertelingkah dengan si dia . Si dia sudah buat yang terbaik . Sangat terbaik ! Tetapi di sebabkan aku telah menelan masalah tersebut hidup-hidup aku menjadi buta dalam menelaah kebaikan si dia . Dari hari ke hari aku kerap menghembuskan kata-kata PUTUS kepada si dia . Namun si dia tetap ingin pertahankan hubungan telah kami bina atas dasar C.I.N.T.A.
Anasir-anasir pasif terus menerus menghambarkan kata-kata hasutan supaya menamatkan perhubungan kami . Tetapi si dia masih kuat dan masih rasional dalam mengatasi masalah yang aku hadapi ini . Tetapi di hari berikutnya kesabaran si dia sampai di garisan penamat . Aku telah melafazkan kata PUTUS kepada si dia dan aku juga telah merobek perasaannya. Aku telah mengheret masalah yang aku hadapi dalam dunia percintaan kami . Selepas aku melafazkan kata-kata tersebut aku pergi ke bandar enjoy bersama kawan-kawan. Aku ingat dengan cara aku enjoy dengan kawan-kawan aku dapat melupakan si dia . Tetapi aku salah sama sekali , dalam aku mengukirkan senyuman ketika bersama kawan-kawan aku hati aku mula menyerap perasaan menyesal dan sedih . Aku bertalu-talu menghantar sms namun hasilnya masih samar. Si dia kecewa . Si dia kecewa . Aku sungguh menyesal dengan perbuatan aku yang buta menelaah keluhuran si dia . Aku sayang si dia sebenarnya . Tetapi aku tidak berputus asa, tangan aku petah menekan butang-butan di telefon selular menghantar sms dan menelefon si dia. Namun masih samar hasilnya . Semalaman aku tidak mendengar suara si dia . Ya Allah terseksanya jiwa aku . Beberapa jam kemudiaan si dia mengirim secebis sms kepada aku . Alangkah gembira rasa hati aku . Satu persatu aku menelaah cebisan sms yang diberi oleh si dia . Kandungan sms tersebut mengatakan si dia memerlukan masa untuk memikirkan masa depan perhubungan kami untuk kebaikan aku . Hanya Allah je tahu perasaan aku ketika itu . Jantung aku menari kenyang sehinggakan aku sukar untuk bernafas , aku sukar untuk menelaah tidur aku , aku sukar untuk menikmati keenakan makanan aku . Sudah 3 hari aku tidak mendengar suara si dia yang sentiasa terngiang-ngiang di corong telinga aku . Sedihnya hati aku ini . Dalam masa 3 hari itu aku menelaah kembali perbuatan aku terhadap si dia . Aku menapis semua titik-titik noda yang melekat di jiwa aku , memuhasab diri aku sebelum aku melelapkan mata . Sekarang aku sudah faham di mana silap aku . Sehinggakan jam 12.30 a.m kalau tidak silap aku si dia memutuskan untuk melepaskan aku . Namun aku cuba untuk pertahankan , pertahankan dan pertahankan . 1 jam lebih aku berkongsi suka dan duka aku bersamanya di dalam sebuah panggilan telefon yang amat aku harapkan . Aku melepaskan semua masalah yang aku hadapi selama ini dan menceritakan sepenuhnya konflik yang aku alami . Alhamdulillah , si dia bertukar fikiran . Si dia menerima aku kembali ke pangkuannya . KESIMPULANNYA , masalah tidak akan selesai jikalau kita membabitkan pihak lain sebaliknya bagilah masa pada diri kita untuk menelaah masalah tersebut secara positif . Pada masa yang sama , berfikir dahulu sebelum melakukan sesuatu supaya kita tidak rugi kelak dan hargailah kasih-sayang yang diberikan oleh seseorang . Aku gembira dengan si dia . Si dia sangat special dalam hidup aku . Aku akan menjaganya dan sentiasa menyayanginya . Aku rindu Sayang kamu .

No comments:

Post a Comment