Thursday, December 16, 2010

Lagu "Cinta Antara Kita " dengan AKU

Cinta antara kita ,
Tiada penghalangnya ,
Walau akhir usia ,
Ku menyinta dirimu ,
Ku hanya menunggu mu ,
Ternyata kau cintaku ,
Ku kan berjanji menyintamu sayang .

Inilah antara cebisan lirik yang menjadi nadi sampingan di akhir perbualan aku dengan si dia . Lirik lagu ini seolah-olah sudah terpasak dalam jiwa nurani aku apabila aku mula menyayangi seseorang . Keikhlasan yang aku tonjolkan ketika mendendangkan kepada si dia membuat hati ku sentiasa berbunga-bunga. Ibarat bunga mekar di pagi hari yang sentiasa menyelubungi hatiku dengan kewangiannya . Kadang kala sebelum si dia bobok lirik ini juga menjadi peneman kepada si dia. Aku sanggup menunggu si dia sehingga 2-3 pagi semata-mata ingin mendendangkan lirik lagu ini di halwa telinganya. Cebisan lirik ini menjadi pendinding cinta kami suatu ketika dahulu. Selain itu , apabila lagu ini berkumandang di halwa telinga aku , aku akan tersenyum sambil teringat akan si dia . Best sangat ! Lagu " Cinta Antara Kita " ini merupakan lagu tema dunia percintaan aku yang menjadi kunci sampingan kepada kebahagiaan aku . Tetapi tidak semua pasangan kekasih mempunyai lagu tema percintaan mereka , kadang-kadang sehelai baju , sebaris ayat , secebis kertas yang kusam juga boleh menjadi tema percintaan mereka . Namun aku adalah aku . Si dia adalah si dia . Cebisan lirik ini mempunyai nilai estitika yang tersendiri bagi aku . Nilai estitika yang berjaya menodai jiwa aku ialah hanya dengan menggunakan perkataan yang mudah tetapi memberi natijah yang besar kepada dunia percintaan aku . KESIMPULANNYA , mutu sebuah lagu itu terletak pada liriknya yang terselit maksud tersendiri yang mampu difahami oleh seseorang yang berusaha untuk mendalami maksud tersebut . Sekiranya seseorang itu tidak berusaha untuk memahami maka maksud lirik tersebut tidak akan dapat direalisasikan . Tidak semestinya seseorang yang dipanggil JIWANG sahaja yang mampu mendalami lirik sesebuah lagu , tetapi semua itu terletak pada diri kita sendiri .

No comments:

Post a Comment