Thursday, December 30, 2010

Fanatic Kodd '

Alamak ! Aku sudah jatuh cinta . Aku sudah jatuh cinta dengan bola sepak '' OMG ! Huh ' sebelum ini jangan harap aku nak menitiskan air mata sebabkan bole sepak . Tetapi tanggal 27 DECEMBER 2010 merupakan tarikh keramat bagi aku kerana aku mulai jatuh cinta dengan skuad bola sepak Malaysia . Tanggal 27 DECEMBER 2010 juga merupakan tanggal keramat di mana skuad bola sepak Indonesia bertandang di Stadium Bukit Jalil , Kuala Lumpur untuk memperagakan kehandalan mereka menentang skuad Harimau Malaya dalam konteks merebut piala AFF Suzuki . Detik permulaan perlawanan aku , mak dan ayah dengan rakus menelaah peti televisyen JVC di ruang tamu rumah aku . Di awal perlawanan aku sudah mula bersorak sebagai tanda memberi semangat walaupun aku tidak tengok LIVE kan , hope dorang dengarlah suara aku menjerit dari Kluang hingga Kuala Lumpur . Haha ! Best kodd ' tak pernah rasa sefanatik macam ini . Aku dekat rumah seolah-olah menjadi jurulatih skuad kebangsaan . Antara dialog komentar yang aku ungkapkan ketika perlawanan berlangsung , " Woi , pasing la bola tu dekat kawan kau , jangan dok menggentel bola tu , mana one-two ni ". Haha ! Itulah dialog aku di masa pertama perlawanan . Huh '' suara aku yang merdu ini turut hilang masuk ke dalam TV . Haha ! Sampaikan jiran-jiran boleh dengar suara aku menyokong skuad Malaysia di rumah . You see betapa aku fanatik dengan bola . Semangat bha ! Bergema rumah aku dengan jeritan sakti aku . " Adoi , ape nie ! " , "Hah ,lagi skit je tu " . Itulah antara dialog jeritan yang aku lontarkan dengan penuh rasa fanatik . Aku terlompat-lompat dalam rumah . Agaknya kalau orang sakit mental tengok aku macam itu dorang pun gelak . Haha ! Tangan dan kaki aku turut sejuk kerana terlalu mengharapkan kemenangan semangat aku . Macam kena rasuk pun ada . Haha ! Muka aku menjadi merah apabila sepakan keramat skuad Indonesia menghidu gawang Malaysia . Di masa pertama masih seri 0-0 . Tetapi di masa kedua skuad Kebangsaan mula menunjukkan belang mereka dengan menyumbat 3 goal sehinggakan skuad Indonesia jadi panik dong . Ya Allah masa goal pertama tu aku melompat tinggi sambil menjerit . Tak pernah kodd aku lompat setinggi tu . Nak kata atlit lompat tinggi tidak sama sekali '' kuang-kuang-kuang . Arghh ! Suara aku sudah serak akibat mengilai-ngilai dekat rumah . Goal demi goal disumbangkan oleh skuad Kebangsaan . Happy gila doe ' rasa Malaysia ini aku yang punya . Haha ! Aku melangkah ke gedung masakan (Dapur) dengan penuh rasa bangga sebab Malaysia dah menang . Lepas je Malaysia perut terus lapar . Aku mengacau air milo itu dengan senyuman , sampai macam tu sekali . Aku tidur lena malam itu . Perlawanan kedua berlangsung di Indonesia pada 29 DECEMBER 2010 . Padahal aku baru lepas balik lepaking dengan kawan aku . Seharian aku dengan alep dekat bandar . Kita orang buat penyelidikan peribadi dekat bandar itu sebab itu lama . Haha ! Tak kira penat dah , ambil tuala terus mandi dan solat maghrib . Aku meghadiahkan sekalung doa semoga skuad Malaysia berjaya membawa pulang piala AFF tu buat julung kalinya . Aku on lappy aku dengan berdebar-debar . Sambil ber'fb aku menonton perlawanan . Malam nie aku lemah sedikit , mungkin sebab penat kodd . Kurang jerit . Kurang ke ? Haha ! Sama je tak ada kurang pun . Aku terpekik terlolong macam pontianak kehilangan anak dekat rumah . Kali ini jeritan aku lagi berbisa dan bergetar . Haha ! Sebab final ini kan . Huh ! Indonesia menghantar serangan demi serangan ke gawang Malaysia namun di selamatkan oleh Khairul Fahmi Che Mat penjaga goal Malaysia yang berasal dari Kelantan . Tangan dia macam ada gam seyh , cekap tahap dewa . Salut sama ko lah ! Perh , moment yang buat jantung aku menari kencang time penalti . Indonesia got a chance penalti . Masa tu bibir lestari aku tidak putus-putus menyebut kalam Allah supaya skuad Indonesia gagal merealisasikan tendangan penalti itu. Mata aku memandang tepat di kaca televisyen menyaksikan tendangan penalti itu . Dup dap dup dap , lagu jantung aku . Huh ! Yeah tak masuk ! Alhamdulillah . Itulah kata-kata yang aku laungkan sebaik sahaja skuad Indonesia gagal memanfaatkan peluang emas itu . Yeah ! Tuu dia . Dan akhirnya Skuad Malaysia berjaya membuat jaringan sulung oleh Safee Rosli di masa kedua . Suka suka suka suka sangat . Tak terkata sukanya . Haha ! Selepas itu skuad Indonesia pulak jaringkan goal . Ala tak sengaja tu . Aku punya marah sampai terantuk kepala aku kat dinding . Adoyai '' . Ya Allah , skuad Indonesia menjaringkan goal kedua . Arghh ! Tidak suka '' tetapi aku tak hairan pun . Sebab kemenangan memang dah jadi milik Malaysia . Masa terus mencemburui . Haha ! Huh '' tinggal menunggu tiupan wisel penamat sahaja . Prittttt !!!!!!!!!!!!! Yeah ! Wisel sudah berbunyi , macam ' wonderpet ' pulak . Huhu .. Aku berguling-guling dalam rumah . Betapa sukanya aku . Huhu . Tahniah aku ucapkan kepada skuad Harimau Malaya kerana berjaya merangkul piala AFF buat julung kali nya . Tahniah juga kepada Safee Rosli kerana telah dinobatkan sebagai 'Top Scorer Award' ! Kemenangan itu milik kita . Kejujuran dan kesungguhan menjadi kunci utama kepada kejayaan kita '' MAJU TERUS MAJU .

No comments:

Post a Comment