Thursday, December 30, 2010

Tipu ' Kalau Aku Tak Sedih

Tahun baru aku disambut dengan Pusat Latihan Khidmat Negara (PLKN) . Apa-apa pun aku tetap menghadiahkan sekalung kesyukuran kerana aku terpilih menyertai PLKN Siri 8/2011 Kumpulan 1 di Kem Pinggiran Pelangi , Muadzam Shah , Pahang . Aku terpaksa meninggalkan semua gedung kenangan aku buat sementara . Huhu ' kadang-kadang emosi aku sedih pabila memikirkan terpaksa meninggalkan orang sekeliling . Kadang-kadang emosi aku berputar menjadi gembira pabila memikirkan bakal mendapat kawan serta elaun . Woo ! Aku akan merindui mereka :
Inilah ayahanda dan bonda aku yang tercinta bha ' Datuk & Datin sehati sejoli . Toink ! Aku akan merindui bebelan bonda aku , "Fazil , kemas bilik , baju hanger " , itulah idea bebelan bonda aku . Haha ! Manakala bebelan bisa ayahanda aku pula , "Bangun cepat , solat subuh ! Dah pukol berapa nie " , itulah kata-kata sakti ayahanda aku . Huhu . Aku tidak dapat lagi kodd menjamah air tangan bonda aku dalam masa aku menjalani latihan di kem PLKN . Terpaksa rasa air tangan di kantin PLKN . Haha ! **Jangan sedih . haha!
Hai chenta sadis a.k.a ACAH's . Acah ini merangkap jiran terhebad aku atau lebih mesra macam kakak dengan adik la . Aku akan merindui moment bergosip bha ' story mory ' nyanyi-menyanyi dan banyak lagi aktiviti kita orang . Hmm .. Aku juga akan merindui karipap buatan mak ACAH's . Arghh ' sedap kodd . Love it damn much ! ACAH's kalau sedih jangan lupa jerit nama kita , insyALLAH kita boleh dengar suara acah sampai Pahang . Haha !
**Identiti dirahsiakan** Woo ' ini orang hah banyak sporting dan optimistik woo ! Layan sahaja kepala senget aku ini bha ! Tak pernah tercapai akal aku akan rapat sama ini orang woo . Dia senior aku bha . Aku junior dia . Banyak melontarkan kata-kata motivasi sama aku . Nice to story about him . Dia rajin kodd , tak macam aku PEMALAS tahap dewa . Haha ! Ada sahaja idea dia nak decorate sesuatu itu . I want to be like him . Kuang-kuang-kuang . Suara ini orang hah banyak lunak woo , aku teringin kodd nak nyanyi depan dia . Haha . Fight jom , suara siapa lagi sengau . Haha !
Amma ' Appa . Ini budak hah suka buat aku 'sentap' woo . Dia anak saudara aku yang sulung mulung . Haha ! Tahun depan umur dia 4 tahun kodd ' entah aku pun lupa . Haish ' teruk betul pak ucu an . Ini budak selalu buat darah aku naik dan turun mendadak .(poyo) . Haha ! Selalu jugak la gaduh dengan dia ' motif aku gaduh dengan dia , dia suka buang barang aku dalam lubang JAM*** . Peh ' nanti aku yang kena hadap itu lubang . Tetapi kadang-kadang rindu kodd sama ini budak . Gaduh-gaduh manja je . Tidak sampai hati aku untuk marah ini budak plus aku memang susah mahu marah orang .
Nama dekat kad My Kid , zharif dzakwan tetapi panjang bebeno namanya . For short , aku panggil 'WAWAN' . Haha ! Dah semua panggil budak ini wawan . Cepat betul pengaruh aku tersebar . Haha ! Ini budak anak abang aku yang kedua merangkap kepada adik kepada anak saudara aku yang sulung mulung itu . Kreatif kodd budak kecik ini ' suka suka suka layan ini budak . Bila aku baring sebelah dia bha dia peluk aku bha . Woo woo woo . Best der ''

No comments:

Post a Comment