Friday, December 17, 2010

Kitaran Hidup Aku ''

Gedebung ! Gedebung ! Gedebung ! itulah bunyi yang membangkitkan aku dari lamunan tidur . Ayah aku megetuk pintu bilik aku dengan rakusnya untuk solat subuh .. Haha ! Aku akan merindui bunyi itu suatu hari nanti . Selepas ayah aku mengetuk pintu aku akan menyahut dengan kata-kata " Ye-ye adik bangun nie hah " . Itulah dialog yang sering aku gunakan . Kehidupan aku mula aktif dan aku terus menerkam telefon selular aku untuk melihat sama ada sesiapa yang sudi mengirimkan sms atau sebarang panggilan yang tidak aku jawab . Biasanya hidup aku disambut dengan serungkai sms "Good Morning " oleh si dia . Hmm.... Aku jalan menuju ke gerbang bilik air dalam keadaan mamai . Mata aku silau akibat pancaran lampu di rumah aku . Kadang-kadang aku terlanggar tembok di rumah aku . Haha '' . Selepas aku mengambil wuduk aku menunaikan solat subuh dalam keadaan dingin . Huh dingin bangat '' haha ! Akhiri solat subuh aku dengan menyebut kalam-kalam Allah dan berdoa . Sekilas petir aku melompat ke ranjang aku untuk topup kengantukan aku . Dalam jam 10 PAGI baru aku merelakan diri aku bangun untuk sarapan . Selepas perut aku penuh barulah aku akan memulakan kehidupan aku sebgai pencinta IT . Aku memeluk lappy aku dan menekan butang On . Jari aku petah menaip perkataan FACEBOOK dan BLOGSPOT.COM . Aku akan menyapa Ieka dan sis Esya as my foster sister . Aku suka melontar kata-kata bersama mereka berdua . Mereka faham aku . Hehe ! Thanks sis ieka & sis esya '' . Kan sekarang bunyi chat di Facebook dah pelik jadi aku reti nak buat macam bunyi tu dalam perkataan . Haha ! Faris hafifi budak nie aku anggap dia macam adik aku la . Dia pun panggil aku abang . Dia rajin chat dengan aku . Nice budak nie . Budak nie pun ada blog , rajin juga lah aku menelaah blog dia . Kadang-kadang kongsi jugalah masalah dengan dia . Hehe ! Selamat dia agak petah berbicara . Di Facebook aku jarang layan semua orang . Hanya layan sesiapa yang aku rasa dapat memberi aku input-input penting mengenai Kehidupan dan juga kata-kata nasihat kepada aku .. Mereka mewarnai kehidupan aku dengan kata-kata mereka . Sekarang ini aku hilang nafsu untuk mendekatkan diri aku dengan telefon selular aku . Si dia hanya menyumbang panggilan pada malam hari . Siang hari telefon selular aku tersadai kemas di atas katil . Kemudian aku akan mengemas kini blog aku dengan idea-idea hasil nukilan aku . Aku rasa puas dapat merealisasikan blog aku sebaik mungkin . Lagu dari Dadali Band- BilaAkuMencintaimu turut menemani aku mengemas kini blog . . Si dia busy dengan kehidupan nya, aku cuba untuk memahaminya . Jam 1 PETANG aku merelakan diri aku untuk mandi . Ahakzz '' ayah dan mak aku selalu menghemburkan kata-kata perli kerana aku mandi terlalu lama . Haha ! Tak buat apa-apa pun dalam bilik air tu. Sahaja main air . Haha ! Selepas badan aku segar aku menunaikan solat zuhur dan mengisi perut aku dengan nasi serta lauk-lauk air tangan mak aku . Nyum ! Sedap bangat ! Aku port depan tv untuk menonton peti televisyen aku yang usang . Aku gemar menonton cerita-cerita dongeng . Haha ! Kadang-kadang aku terlena di depan tv bersama jasad aku sendirian . Ayah kata wajah aku penuh dengan kesedihan ketika tidur . Aku sedih sebenarnya tetapi menzahirkan kegembiraan . Jam 5 PETANG aku bangkit dari tidur untuk menunaikan solat asar . Tiada minum petang bagi aku . Aku hanya menjalani kehidupan yang sederhana . Jam 5.45 PETANG aku menyambut kepulangan mak yang tersayang pulang dari opis . Best nya dapat melihat wajah mak . Tenang rasanya . Aktiviti riadah aku waktu petang tidak menentu . Kadang-kadang aku just lepaking dekat rumah jiran terhebad aku , kadang-kadang aku riding motor dengan kawan-kawan , kadang-kadang aku bergelak ketawa bersama anak saudara aku . Jam 6.30 PETANG aku bergegas masuk ke rumah dan menerkam peti tv aku . Suka tengok cerita petang-petang tu . Jam 7.30 aku mandi , dan solat maghrib . Waktu malam aku jarang makan , diet konon .. Tettt ~  Haha ! .. Tak mengapa la .. Malam aku study even dah habis SPM . Walau macam mana pun aku WAJIB study walaupun sikit . Need to refresh my mind . Telefon selular aku apa cerita agaknya ye . Hilang keghairahan aku melihatnya . Kecuali si dia menghantar serungkai sms kepada aku . Bestnya kalau si dia menghantar sms. Kebiasaanya pada waktu malam aku akan berkongsi suka dan duka aku dengan blog aku . Aku akan melakarkan semua suka dan duka aku di dalam blog ini . Jam 8.30 MALAM aku menunaikan solat ishyak . Selepas solat aku fikir sejenak untuk membuat aktiviti apa . Just watching televisyen , listening music and blogging or facebook-ing . Kadang-kadang kesedihan aku tidak menemukan garisan penamat sehinggalah aku tertidur sendiri beralaskan sebiji bantal yang keras . Itulah kisah hidup aku , Nothing special about my life . But i still seeking the real life . I keep praying for my life to achieve his blessing . Friends dont ever let me alone ye .

No comments:

Post a Comment