Sunday, January 2, 2011

Hari Pertama 2011

Ring ...... Ring ...... Ring ... Jam lonceng berbunyi . Aku menuju ke landasan bilik air dalam keadaan mata tertutup . Gedebuk ! Adoi , terlanggar dinding . Haish ! Tak pasal-pasal dinding itu kena kaunseling sama aku .. Jam 6.35 a.m. itu orang hantar mesej bha "Dah bangun ke belum tu ? ", yeay baby i like itu . Muah ! **Gediks** . Aku ambil wuduk dan solat subuh . Selepas itu charge handphone dan terus terjun ke katil bujang aku . Ahhh '' alangkah bestnya dapat sambung tidur semula . **Nanti dekat PLKN kena bangun awal** Huh ! Alamak ' tidak dapat tidur lama bha . Jam 9.00 a.m. mata sudah terbuka . Nie semua gara-gara jatuh dari itu katil bujang lah . Errr . Celik-celik sahaja mata aku terus menerkam telefon selular dan terus menaip mesej sepantas yang mungkin balas mesej itu orang . Tetapi itu orang tengah busy bha . Hoho . Perut aku sudah berpoco-poco ini . Lapar ler ' aku melantak mee goreng buatan mak aku sampai licin . Haha ! Sedap pulak . Ekeke . Lepas itu bermula lah dunia IT aku iaitu Facebooking dan Blogging . Alamak ' itu orang tidak online bha . Hmm . Boring kodd bila itu orang tiada , sunyi woo . Mahu sama dia . Bole ke ? Please cakap boleh kalau tidak saya menangis . Haish ' ugut nampak ! Tak nampak pun . Huhu ! Selepas itu , itu orang IM sama aku di FB , "Dah mandi belum nie ? " , dengan bangganya aku jawab "Belum" . Haha ! Itu orang suruh aku mandi . Ye-ye-ye saya mandi na . **Mandi** Setengah jam juga aku berkabung dalam bilik air . Haha ! Solat zuhur dan siap-siap untuk balik kampung di Batu Pahat . Sebelum balik kampung aku bagi tahu sama itu orang , "Orang sudah gerak ", macam itulah mesej nya . Hehe ! Sampai Batu Pahat dalam jam 3.00 p.m . Destinasi pertama iaitu Farmasi Bajrai . Aku beli ubat ******* . Berlaku peperangan pra-ke-tiga antara aku dengan mak aku . Haha ! Gaduh sebab hal sungguh kecik . Aku mahu balik itu kampung dan ketemu sama itu nenekanda tercinta , tetapi aku punya mak hah tidak mahu bha sebab masa mencemburui kami . Finally , balik juga kampung , yeay ' Fazil's always right ! Haha ! Aku tidak mesej sama itu orang kerana aku tiada itu kredit dan itu orang lagi busy shopping . Oppsss .. Beli apa agaknya itu orang . Hampir 3 jam aku bertandang di rumah nenekanda dan aku pun menuju ke destinasi seterusnya iaitu Carefour . **Tempat kegemaran ayah aku sebab ada roti dia suka ** . Mula-mula pusing-pusing dekat PARKSON , just window shopping . Tiada yang berjaya menarik perhatian aku . Selepas itu pergi Carefour . Huh ' dekat Carefour aku shopping bha . Shopping baju dengan makanan je . Maklumlah saya ini raja lemak yang kuat makan . Haha ! Then , itu orang mesej tanya "X on9 ke ?", aku cakap tidak . Sebab dekat Batu Pahat . Dalam kereta aku dapat ketik-ketik mesej sama itu orang . Best kodd . Hehe ! Lepas itu , itu orang keluar sat pergi Jusco beli ROTI . Toink ! Sampai ke Jusco beli roti . Haish . Singgah makan sebentar di Restoran Makanan Organik dekat Parit Raja . Lepas perut kenyang hati aku pun gembira . Sampai rumah jam 10.30 p.m. + + kodd sebab singgah rumah along kejap . Sampai sahaja rumah terus bagi tahu itu orang dan terus menerkam lappy tercinta . Boleh ka ? Boleh je kodd . Online dan online . Yeay itu orang online . Hehe ! Chit-chat-chit-chat .. Story morry sama itu orang dan ketik-ketik mesej . Best la . Sebenarnya aku sayang sama itu orang , tetapi tidak mahu cakap sama itu orang . Nanti dia ketawa lantas berkata "Jeng-jeng-jeng " ,hah macam itulah . Hehe ! Itu orang sudah mahu balik ke rumah belajar dia esok . Hmm . I am so upset . But pura-pura tidak sedih sahaja . Muah untuk itu orang . Pesanan dari Fazil Ajil , "Nanti saya tetap akan mesej awak bila saya ada masa terluang di PLKN , sebab saya akan rindu sama awak ". Saya harap awak juga begitu ye-ye-ye . SELAMAT MALAM .

No comments:

Post a Comment