Sunday, August 14, 2011

This is my fate

Hari ini merupakan hari kegelapan bagi aku . Why gelap ? Padahal lampu semua ada . Haha ! Macam-macam berlaku dekat aku hari ini . Dalam sekelip mata sahaja kodd aku kena hentam sana sini (kena marah dan maki) . Wookey ! Setiap pasangan bercinta mesti ada panggilan manja kan kan , contohnya sayang , huby , dear dan sebagainya . Aku panggil kapel aku **** . Masa 3 bulan perkenalan memang sweet sangat kodd . Happy sangat tahu :) Tetapi setelah hampir sebulan kami berdekatan dia bahasakan diri dia 'saya' . Aku pun tanyala dengan dia kenapa bahasakan diri dia saya , tetapi dia kata itu aksi spontan . Aku bukan nak issukan apa-apa , aku cuma tertanya-tanya sahaja . Jika aku ada kurang di mana-mana kan . Yela sebab kita nak jadi yang terbaik dari kapell dia yang sebelum ini kan . But all of sudden dia mula naik hantu . Melenting dan marah dengan aku . Huh ! First time ever in my life kena marah dan maki macam tu . If mama atau ayah atau along atau kakak dengar aku kena maki sedemikian gerenti kapell aku tu lembik kena belasah . Sumpah ! Dia punya sifat baran semakin menjadi-jadi sekarang ini . Amat susah bagi dia untuk berlembut dengan aku sekarang ini . Ya Allah bermacam-macam cacian yang dia telah dia lontarkan kepada aku . Namun aku tidak membalas dengan cacian tetapi hanya dengan air mata . Aku ingat pesan mama , "Adik dekat tempat orang jaga tingkah laku , kalau orang susah tolong , solat 5 waktu , belajar rajin-rajin dan kalau ada orang buat jahat atau maki kita jangan balas" . Itulah kata-kata mama yang aku pegang sampai sekarang . Seumur hidup aku memang tak pernah kena maki sedemikian rupa . Inilah cabaran hidup aku sekarang setelah berjauhan dari keluarga . Selagi aku masih sayang dia aku takkan pernah lepaskan dia untuk orang lain . Tetapi kata-kata dia tadi masih terngiang-ngiang di telinga aku iaitu "aku dah rasa lain dengan kau Aku dah tak suka kau , aku bosan dan tension kapell dengan budak kecill , aku tak suka tengok muka kau dan kalau kau rasa kau nak keluar dari rumah ini kau keluar aku tak kisah " . Tetapi walau apa pun aku tetap mendoakan kesembuhan mata dia dan juga kebahagiaan dia pada masa akan datang setelah aku sudah tiada . Apa yang aku boleh simpulkan selagi perasaan sayabg aku terhadap dia masih kuat selagi kuat selagi itu aku akan mencium tangannya dan dahinya . Itu tanda hormat dan sayang aku :)

No comments:

Post a Comment