Monday, August 15, 2011

Tamparan kencang ramadhan

Sekali lagi aku diseksa di sebabkan kesalahan orang lain . Memang sukar untuk aku menelan semua kepahitan ini . Tetapi kali ini segala kepahitan aku telan di dalam bulan ramadhan . Aku dilontar dengan pelbagai tomahan dan kata-kata kesat di dalam bulan yang mulia ini . Sesungguhnya hati ini masih bisa menerima segala tomahan dan kejian dari manusia-manusia . Siapa aku mahu menutup percakapan seseorang ? Siapa aku hendak menelaah diri orang lain dari luaran ? Siapa aku hendak mengata kau 'hipokrit' ? Siapa aku hendak melontarkan makian kepada manusia-manusia ? Aku bukan sesiapa . Aku hanyalah ibarat zarah-zarah yang beterbangan di awangan yang mengikut jejak langkah tiupan angin . Baiklah aku sudah tiada tenaga untuk menyangkal kuasa siapa-siapa lagi . MAAF ! Saya bukan lawan anda . Anda maki la saya , saya takkan pernah membalasnya . Setiap aku aku mengalirkan air mata perkara pertama yang akan aku lakukan ialah berdoa diberi ketenangan hati dan kemudian aku akan meluahkan segala kesedihan tersebut kepada dua sahabat terbaik aku Aliff Haikal dan Zack . Thank you guys ! I will never can pay your good deeds :) Di sini aku hendak menegaskan yang kononnya aku nak menunjuk-nunjuk berdoa bagai . Tetapi itulah yang sewajarnya dilakukan oleh umat islam yang berkiblatkan kaabah . Kadang-kadang aku tidak habis fikir , macam mana seseorang individu itu sewenang-wenangnya melontarkan kata makian kepada individu lain . Inilah bukan perkara dusta , tetapi ini fakta yang menimpa diri aku sendiri . Walau apa pun , aku mendoakan kesembuhan matanya dan kebahagiaannya . Sebab dia nak sangat matanya kembali pulih seperti dulu . AMIN :)

No comments:

Post a Comment