Sunday, December 19, 2010

Air Mata Pengganti Duka Aku

Ya Allah sudah 3 jam setengah aku tidak mendengar khabar si dia . Aku amat lemah tanpa si dia Ya Allah . Aku mengakui bahawa aku terseksa sangat Ya Allah . Bengkak di mata aku makin membesar kerana aku tidak berhenti mengalirkan air mata . Adakah aku masih menjadi miliknya ? Adakah dia masih mengingati kelunakan suara aku ? Aku rindu akan suaranya Ya Allah . Agaknya apakah yang sedang si dia buat ye . Ya Allah memang benar kata orang tua-tua , cinta itu memerlukan pengorbanan . Aku sakit Ya Allah , aku tidak mahu dia kecewa kelak . Tetapi aku sentiasa merenung gambar yang dikirimkan kepada aku . Gambar tu menjadi penawar kepada rindu aku terhadapnya Ya Allah . Air mata aku mengalir sungguh deras , sebenarnya aku memerlukan kata-kata semangat darinya Ya Allah . Semoga kau masih memberi aku peluang untuk membuktikan kepada nya aku cinta sejatinya . Aku tidak akan merasai kebahagiaan seumur hidup aku . Siapa yang mahu ucapkan " Good Morning B " pada aku lagi ? Tiada seorang pun yang mampu menggantikan hatinya . Si dia sudah berjanji hendak menjaga aku suatu ketika , dan aku yakin si dia akan menjaga aku walaupun aku sedang nazak masa itu . Aku sudah berjanji dengan si dia kan menyimpan hatinya di dalam kotak hati aku . Si dia sudah membuang kunci tersebut , tiada siapa yang mampu membuka pintu hati aku kecuali si dia . Indahnya dunia bila bersama si dia . Macam dunia ini aku yang punya walaupun hakikatnya aku tidak lama lagi . Gambar dia comell sangat . Air mata aku menitis kencang di atas gambarnya . Aku mengucup gambarnya dengan penuh kasih sayang . Tetapi tiada siapa yang tahu isi hati aku ini . Aku menzahirkan kegembiraan tetapi sebenarnya aku rindu sangat dengannya . Aku beranggapan aku masih bersamanya . Suaranya masih terngiang-ngiang di telinga aku . Muah muah muah itu kucupan mesranya . Aku amat sedih apabila si dia melafazkan kata putus . Dia sudah janji dengan aku untuk tidak melepaskan aku walau apa pun . Aku lemah tanpa nya Ya Allah . Semoga kau satukan aku dengannya kembali ye Ya Allah . Darah aku sudah natural , alhamdulillah . Semoga aku cepat sembuh dan dapat menjaganya kelak . Amin !

No comments:

Post a Comment