Sunday, December 19, 2010

Gambar Menjadi Pengganti

Tulisan si dia amat romantik . Bulat-bulat . Ada belakang gambar . Aku sentiasa menghidu mesra gambarnya . Kandungan belakang gambar itu mengatakan mengenai anniversary kami pada 3 December 2010 . Masa itu genap 3 bulan aku bersama si dia . Tetapi niat aku untuk menyanyikan si dia lagu hasil ciptaan aku tidak kesampaian . Si dia telah melepaskan aku . Hakikatnya aku tidak rela Ya Allah . Maafkan B ye '' Jangan mara ye kalau aku membawa tidur gambar si dia bersama aku . Tidak terhitung kerinduan aku terhadapnya . Siapa yang akan memberi kucupan selamat malam kepada aku lagi ? Tiada Ya Allah . Aku harap si dia akan sentiasa gembira dan tersenyum . Si dia suka ketawa . Aku sempat merakam suaranya ketika aku dan dia bergurau senda di dalam telefon . Aku menerkam ear phone aku dan mendengar suaranya banyak kali . Terubat sikit rindu aku . Aku tahu aku hanya seorang yang kolot dalam dunia modern ini , tetapi aku tidak kolot dalam menelaah perasaan . Dia terlalu baik . Sehinggakan dia sanggup menghadiahkan aku baju dan gelang . Mama asyik tanya aku mengenai si dia . Inilah kekerapan dialog mama aku ," Adik , macam mana dengan si dia ? ", aku pun jawab alhamdulillah mama . Sorry mama adik terpaksa tipu . Adik malu hendak cakap dengan mama yang dia bukan milik adik lagi . Nanti mama mesti marah adik , sebab adik tak handal menjaga si dia . Hmm...

No comments:

Post a Comment