Sunday, December 19, 2010

Aku Lega Walaupun Aku Tahu Akibatnya

Masya-Allah aku terbuai dengan keindahan kalam-kalam Allah . Terima kasih Ya Allah kau telah mengurniakan kekuatan kepada aku untuk berterus-terang walaupun aku tahu akibat yang akan menimpa aku . Tetapi aku sentiasa mendendangkan doa kepada mu Ya Allah supaya dia tidak pernah meninggalkan aku . Aku ingin melihat kebahagiaan itu menjadi miliknya . Dan aku rela menelan kesedihan itu sendirian bersama jasad aku yang lemah ini . Aku tahu apakah yang sedang menari di fikiran dan hatinya . Semoga dia tidak akan mengambil keputusan untuk tinggalkan aku. Kerana kalau itu keputusannya , Ya Allah bertambah-tambahlah penderitaan aku. Sebaliknya aku memohon sekalung harapan agar dia dapat meluangkan masanya bersama aku bukan dengan mendiamkan diri . Aku tidak sangka perkara sekecil zarah itu boleh merebak menjadi virus-virus yang akan menghancurkan hidup aku . Lihat lah pentas hati aku dengan mata hati kau , aku berasa gembira bila bersama kau , aku berasa sunyi pabila suara kau mulai pudar dari halwa telinga aku . Susah sangat ke mahu faham perasaan seorang khalifah ini . Hanya dahagakan perhatian dan perhatian dan perhatian . Tetapi kalau kau berkeras hendak melepaskan aku aku tetap berkeras tidak mahu . Hanya hari ini hari kau akan gelap dengan kesedihan aku , tetapi hari kau akan cerah esok , lusa ,minggu depan , bulan depan , tahun depan dan selamanya . Kenapa agaknya hati aku berjoget deras pabila mendengar suaranya ? Jawapannya sudah aku temui , sebab aku seram kalau dia melafazkan kata-kata pasifnya seperti dulu . Dup dap dup dap . Begitulah suara hati aku menyanyi . Agaknya bagaimana suara hatinya ? Aku belum pernah melihat lirik matanya . Indah sungguh kenangan dulu ye . Tidak boleh aku bakar semua kenangan itu . Kepulan kenangan kami masih terawang-awang di awan . Walaupun hujan runtuh dengan lebat , tetapi awan itu tidak hilang bersama air hujan tersebut . Indahnya cinta '' Salam

No comments:

Post a Comment