Sunday, December 19, 2010

Pagi Aku

Celik sahaja mata aku, aku terus menyapa telefon selular aku yang tersadai kemas di atas meja belajar aku . Tiada sebarang sms dari sesiapa mahupun panggilan yang tidak dijawab . Pagi aku juga disambut dengan titisan air hujan yang membasahi bumi . Kesejukannya menusuk ke tulang aku . Sejuk '' Sampai tersumbat hidung aku . Ya Allah pelbagai mimpi yang menemani aku malam tadi . Aku bermimpi si dia memegang tangan aku di sebuah taman . Indahnya '' Jangan jeles ye ! Tetapi bila aku teringat balik tragedi semalam hati aku mula berdegup kencang . Terlalu kencang sehinggakan aku layu . Aku takut kalau si dia nekad untuk meninggalkan aku sendirian bersama jasad aku yang lemah ini . Adakah si dia akan mendiamkan diri seperti dulu ? Takutnya . Aku tidak tahu kenapa mesti aku memberitahu si dia situasi sebenar , semalam seolah-olah aku seperti dirasuk jin yang membuatkan aku membuak-buak untuk berterus-terang dengannya mengenai perasaan aku . Adakah si dia akan melakukan kehilafan yang sama seperti dulu ? Kalau kau ingin memisahkan aku dengan si dia , tolong la temukan si dia dengan seseorang yang boleh membahagiakannya yang jauh lebih baik dari aku . Tetapi aku tidak pernah mendendangkan doa supaya dia meninggalkan aku. Sebab aku amat memerlukan dia . Sweet la mesej Good Morning yang dia selalu bagi . Semangat rasanya nak teruskan kehidupan . Tetapi jari-jari aku selalu gatal itu menghantar mesej rindu kepadanya . Bestnya kalau dapat berada di dakapannya di sisa-sisa hidup aku ini . Ya Allah kau lindungilah Muhammad Nazim Bin Abdullah .

No comments:

Post a Comment