Monday, December 20, 2010

Aku Sedih

Hari ini aku menjalani kehidupan aku dengan penuh duka tanpa si dia . Amat sukar bagi aku untuk memulihkan semangat aku sekarang ini . Si dia sudah tidak menghiraukan aku lagi . Aku beranikan diri menyapa si dia namun tiada sebarang respon dari si dia . Diri si dia sentiasa menjadi lukisan di dunia pemikiran aku . Mengapa si dia menghukum diri aku sebegini berat . Aku sentiasa memanjatkan harapan supaya si dia mengirimkan sebarang pertanyaan khabar tetapi aku hanya bertepuk sebelah tangan . Si dia sudah tidak meyedari kewujudan aku lagi . Aku sedar aku seorang yang teruk dalam menelaah erti sebuah percintaan . Tiada kah peluang untuk aku menjaga si dia . Andai si dia tahu betapa seksanya aku sekarang . Aku sanggup menelan kesedihan ini sendirian kerana aku tidak handal memahkotakan hatinya . Mesti sekarang ini si dia sedang mengukir senyuman bersama keluarga dan rakan-rakan . Cepatnya si dia melupakan aku . Ya Allah hari-hari aku dipenuhi dengan kesedihan . Si dia tidak akan kembali kepada aku Ya Allah , aku sudah buntu Ya Allah . Aku menaip mesej kepadanya dengan ukiran senyum di muka tetapi si dia tidak menghiraukan keikhlasan aku mengirimkan pesanan ringkas tersebut . Aku amat tidak berguna Ya Allah . Apakah yang akan terjadi pada hidup aku selepas ini . Alhamdulillah kalau sekarang ini si dia sudah gembira tanpa kehadiran aku dalam hidupnya . Andainya si dia benar-benar tidak menyayangi aku lagi aku akan cuba untuk menerimanya . Aku mendoakan kebahagiaan nya Ya Allah . Sudah tidak bermakna hidup aku tanpa si dia . Sedihnya '' seandainya si dia mengirimkan secebis sms aku sudah gembira Ya Allah . Bilakah si dia kan kembali pada aku Ya Allah . Aku amat bertuah dapat mengenalinya . Tetapi aku bodoh tidak tahu menghargainya . Adakah si dia telah membuang kenangan aku bersamanya dari hidupnya . Ooo..Sedihnya .. Sebak hati ini apabila memikirkan nasib aku yang sentiasa tidak baik . Mengapa kau pergi saat aku memerlukan kau . Aku lemah sekarang ini . Hanya kau yang mampu menghiasi hari-hari aku dengan senyuman kau . Tolonglah megerti betapa pentingnya kau dalam hidup aku .

No comments:

Post a Comment