Tuesday, December 21, 2010

Check-Up PLKN's

Ayah aku kejut aku pagi tadi pukul 6.40 pagi . Hah ! 6.40 ? Aku tanya ayah aku . Aku cepat-cepat ambil tuala dan mandi . Aku janji dengan kawan 7.30 pagi nak pergi check-up dekat Klinik Jalan Mengkibol . Aku pun mandi-mandi kerbau je la '' takodd orang nanti . Aku tertunggu jugak harith hantar mesej . Then aku kirimkan secebis sms , adoish Off handphone pulak budak nie . Aku touch-up apa yang patut . Hehe '' macam nak pergi konsert je padahal pergi Klinik je tu . Huhu ! Opss .. Saya kan artis . Ahakzz '' Aku just pakai t-shirt berkolar hijau hitam , seluar codroy warna apa entah dan beg . Rushing lari ke dapur dan melantak maggi goreng yang mak buat . Lapar bangat ! Aku capai helmet dan terus pecut pergi rumah harith '' " Semekom harith .. harith ..", selepas mak dia keluar kejap ye . Then kepala harith je aku nampak dari tingkap itu . "Ajil .. Jil ... Jap-jap aku terlajak tidur ar . 5 minit au ", aku pun kata wookey der . Aku tunggu atas motor . Start motor pergi kedai kejap isi minyak . Kering doe minyak moto aku . Elak mati je tengah jalan . Rempit-rempit '' hooray ! Haha ! Sampai je klinik kami berdua tersipu-sipu malu . Dont know where to head to .. Haha ! Rupanya ada terpampang besar dekat dinding tu "MEDICAL CHECK-UP PLKN " Haha ! Aku dengan harith terus tuju dekat nurse sorang ini . Tengok macam sporting je . Huhu '' obviously sporting bha ! Macam cakap dengan kawan-kawan , boleh gurau-gurau senda '' I like . Aku dengan harith isi borang semua . Then mak cik tu cakap pergi ke kaunter ambil nombor cakap PLKN . Aku dengan lurusnya pergi kaunter cakap sebiji apa yang mak cik tu cakap . Sudah ! Gempak satu klinik tu dengan suara orang ketawa Ketawa kan aku . Hehe '' ngetop jugak . Best ! Pengalaman tu ..
Inilah antara pengunjung klinik kerajaan ini . "1 MALAYSIA !" "RAKYAT DI DAHULUKAN ,PENCAPAIAN DI UTAMAKAN " Kawan aku yang snap gambar ini . Shh.. Curi-curi ini . Hehe !

Serabut betol aku masa nie . Aku dengan harith bertungkus-lumus meniru tandatangan parents masing-masing . Tetapi gagal . Cop-cop kita berjaya wookey '' aku tolong harith created signature untuk mak dia . Cis ! Baik sungguh aku . Haha ! Apa yang penting ? Kerjasama ... Ye betol . Masa ini juga aku dengan harith lengkapkan borang . Huh ! Macam-macam serabut kepala akus and harith . Kepada peserta PLKN Siri 9/2012 dan seterusnya korang pun akan lalui macam aku lalui ini . Procedure biasa la . Alah bisa tegal biasa .
These pictures captured by harith amni hassan using Nokia handphone '' cewah ! Since ada blog ini pergi mana-mana snap picture . Aww ..

                                                     " TIDAK BOLEH DIMINUM "
                                                        Nama : Bekas specimen urine
                                                        Lokasi : Toilet

Inilah bekas yang digunakan sebagai tempat untuk urine . Hmm... Huhu '' my urine positive . Normal .

Kesimpulannya , hari ini aku dapat belajar sesuatu . Aku mengendalikan tugas aku tanpa bantuan man dan ayah . Dapat belajar cara berkomunikasi dengan orang sekeliling dan mengetahui lebih dekat apa sebenarnya Klinik di bawah naugan kerajaan '' . Thanks :]


                                    

1 comment: