Friday, December 24, 2010

Nota Terakhir

Hanya perkataan 'ALHAMDULILLAH' yang dapat diungkapkan oleh bibir lestari aku ini . ALHAMDULILLAH aku sudah dapat menelan kenyataan bahawa zaman percintaan aku dengan si dia sudah menemui jalan buntu . ALHAMDULILLAH kehidupan sudah dihiasi dengan pelbagai warna yang membuatkan aku sentiasa tersenyum dan tenang '' terima kasih kepada dia dan dia . Haha ! ALHAMDULILLAH kerana kesedihan hidup aku sudah diganti dengan kegembiraan dengan teletah anak-anak saudara aku yang semakin hari semakin kreatif dalam melayari zaman mereka . Penawar semua tu wei ! ALHAMDULILLAH kerana aku telah berani berterus-terang dengan si dia supaya menjauhkan diri dari aku atas-atas sebab tertentu . Yelakan tidak gampang untuk aku melupakan seseorang yang pernah kita sayang till now . Cara aku untuk melupakan seseorang dengan cara sebegitu dan harap si dia faham . Lain orang lain carakan . Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua '' ouch ! Peribahasa ini merujuk kepada si dia . Imbas kembali sekejap ye . Hehe ! Si dia sudah menutup akaun Facebook . Aku assume dia tidak akan join Facebook lagi . Dunia ini tidak selalu cerahkan , tup-tup ada seseorang ini bagi link dekat aku . Then aku click la . Ouch ! Alamak dia bekas aku '' rupanya buat akaun baru . Apalah . Aktif sahaja lah yang lama , kalau aku kacau tidak usah layanlah . Apa motif dia . Choi . Tetapi itu semua sudah tidak ada dalam diari hidup aku lagi . Bubye ! Kepada Mohd Fairuz Mohd Nasir sayang kamu bha ! Opsss '' Hmm... Hidup tidak selalu cerah dan gelap . Pabila gelap cuba kita cerahkan dengan sesuatu . Pabila cerah janganlah kita gelapkan nya . Hidup kita ini sebenarnya sebagai satu pentas menari . Kalau kita handal menelaah tarian kita maka meriahlah . Kalau kita tandus dalam menelaah tarian kita maka kusam la pentas menari kita . Begitulah kehidupan kita sebagai seorang perantau . Kita tidak akan pernah puas dalam kehidupan ini . Kepuasan itu hanya berada di alam yang kekal abadi pabila segala amalan kita diterima oleh ALLAH . Hati aku sentiasa bermonolog sendirian , berkata mengenai kehidupan aku yang lepas-lepas . Huh !
Namun peribahasa Melayu ada mengatakan ," Ambil yang jernih , buang yang keruh " so peribahasa ini menjadi pemangkin dalam kehidupan aku sekarang . Aku sedang mencuba menjernihkan kehidupan aku . Doa tetap menjadi perisai utama aku . Hanya ALLAH tempat aku mengadu . Kalau aku mengadu dengan manusia , sekali dua bolehlah hadap masalah itu , ketiga keempat muak sudaa .. Haha ! Akhirmukalam , aku tidak akan pernah melupakan si dia kerana dia pernah menyumbangkan pelbagai kata-kata mutiara kepada aku . Tidak mahu jadi kacang lupakan kulit bha . Hidup mesti diteruskan bersama seseorang yang betul-betul boleh menerima kekurangan kita . InsyALLAH jumpa !

No comments:

Post a Comment