Thursday, March 31, 2011

I Was Born In Kluang



Aku bangga jadi anak jati Kluang , Johor . Kota prada ini semakin hari semakin membangun hasil tangan anak-anak tempatan . Di sinilah tempat aku mengenal erti kehidupan , di sinilah aku menimba ilmu pendidikan dan pengetahuan , di sinilah kediaman aku bertapak dan di sinilah juga kehidupan aku . Di kota prada ini juga aku mencari kegembiraan dan bersiar-siar memerhati gelagat manusia kini . Kelakar kadang-kadang bila difikir kan balik . Kepulan awan memayungi kota prada yang tersegam indah ini . Walaupun ini hanyalah cebisan kota kecil , namun pada aku di sinilah tempat aku membesar . Kelawar menjadi simbolik kota prada (Kluang) ini . Aku kagum ! Pabila aku hendak menangkap gambar kota ini , Masya-Allah aku terdiam sebentar . Cantik rupanya bandar Kluang ini . Hmm .. Seringkali aku disogokkan dengan soalan lazim seperti ini , "Ajil, kau tak bosan ke duduk dekat Kluang nie doe ? " . Dan aku jawab kadang-kadang itu bosan , tetapi walau aku bosan macam mana pun kalau seminggu aku tak tengok Kluang sedih jugak kodd . Hehe^^ . Mungkin setengah orang tidak pernah dengar , apa itu Kluang ? Kluang itu makanan ke nama tempat . Haha ! Cuba search dekat Google mesti ada meyh . Bandar Kluang ini juga merupakan dunia fesyen bagi aku . Apa yang ada dekat Kuala Lumpur(KL) ada dekat Kluang . Cuma Kuala Lumpur itu merupakan pusat utama negara . Di Kluang juga terdapat sejarah-sejarah yang tersendiri . Baru-baru hangat diperkatakan mengenai Railway Coffee yang hanya terdapat di Kluang . Isu ini menjadi bahan bualan masyarakat . Aku tidak boleh ulas dengan lebih lanjut kerana isi ini agak sensitif . Pusat membeli-belah utama yang terdapat di Kluang seperti BCB , Kluang Parade , Kluang Mall dan Parkson . Harga dan ekonomi di sini amat stabil . KESIMPULAN , di sinilah tempat aku mencapai kejayaan bersama rakan-rakan seperjuangan .

No comments:

Post a Comment