Monday, April 4, 2011

Sudah Berhenti Kerja !

Haha ! Setelah seminggu aku dan alep berjuang mencari kerja di bandar Kluang , akhirnya dapat juga kerja . Wakakaka^^ aku kerja dekat kedai buku . Semangat ini mahu kerja . Esoknya aku terus pergi kerja ini . Kedai buka jam 10 pagi , tetapi 9.30 pagi aku dah sampai . Bandar masih lenggang lagi . Huhu ! Aku pun duduklah atas motor dulu sendirian . Cewah ! Aku tengok dari jauh , yess kakak itu sudah sampai . Aku pun membuat langkahan kecil menuju ke kakak itu . Tebalkan muka terus berbual dengan kakak itu . Alamak '' boss sampai . Tengok kakak itu buka pintu kedai . Pehh ' tak pernah aku buat semua itu . Masuk je dalam kedai , mula-mula sapu sampah . Huh ! Berpeluh aku pagi-pagi . Selepas itu kakak tu bagi aku uniform .
Tukar baju , dan buat-buat tahu sahajalah . First benda yang aku belajar ialah buka pintu , dan benda kedua aku belajar bineding kertas . Mak ai lenguhlah sial tangan aku buat bineding tu . Aku dah kira hampir 150 kali aku tekan mesin bineding itu untuk siapkan 60 buah folio . Mama tolong ! Pinggang sakit . Berdiri lama kodd , 4 jam ada au . Selepas itu , aku sentap seketika . Pabila itu boss hah bagikan aku waktu rehat . Siau ar ! Hari isnin-jumaat aku rehat jam 12.00-1.00 petang . Bayangkanlah azan zuhur pun belum . Dahlah kakak kristian itu tak mahu tukar waktu rehat dia dengan aku . Petang rehat jam 6.00-7.00 petang . See sekali lagi aku tak dapat solat . Same goes to hari jumaat , i am not able to perfome my solat Jumaat . Shit punya orang ! Balik jam 9.00 malam au . Hari sabtu dan ahad pula aku hanya dapat rehat setengah jam sahaja . Mak ai mana cukup . Surau bukan nya dekat dengan kawasan kedai itu . Hanya hari ahad sahaja kerja sampai jam 7.00 petang . Tetapi macam-macam perkara yang menari dalam kepala otak aku ini . Sedih kodd tak dapat solat zuhur , maghrib dan solat jumaat . Kalau berterusan macam itu , Ya Allah . Orang pertama yang aku tanya ialah Mama aku then my sayang lah . Bila sudah bincang dengan mereka berdua sebulat suara mengatakan BERHENTI . Hari ahad nya aku tidak datang kerja^^ . Then masa aku tengah syok-syok tidur boss telefon . Haram aku nak angkat . Aku suroh mama call boss . Apa entah yang mama cakap dengan boss itu . Boss itu pesan , uniform kena kembalikan . Then hari isnin malam baru mama aku pulangkan uniformnya . Just duduk rumah goyang badan , makan dan tidur . Best ! Ayah pun dah bagi green light supaya tak payah kerja . Huhu ! Duduh rumah , kemas rumah , sapu halaman , basuh pinggan , basuh baju . Macam dekat asrama lah . Chill wookey^^ MOTIF utama aku berhenti kerja sebab SOLAT !

5 comments:

  1. alhamdulillah...
    aq nye pat keje un ssa gak . .
    kne pndy2 cbot g solat. . kalo ta,ta dapek den na solat. . huh. . .

    ReplyDelete
  2. ajil ! yeah . so bila-bila masa free kan . HAHA :D

    ReplyDelete
  3. dah . .kat the store . .haha. .
    mai2 . .mura2..

    ReplyDelete